توضیح درباره استال کردن هواپیما
وقتی هواپیما Stall میکند، در واقع جریان هوا از روی بالهای هواپیما جدا شده و تولید لیفت به یکباره کاهش چشمگیری را تجربه میکند

وقتی هواپیما Stall میکند، در واقع جریان هوا از روی بالهای هواپیما جدا شده و تولید لیفت به یکباره کاهش چشمگیری را تجربه میکند و یا به طور کلی متوقف میشود. حال اگر یکی از بالها زودتر از دیگری Stall کند، هواپیما به طرف آن بال چرخیده و چرخشی را حول یک محور عمودی آغاز میکند که به Spin معروف است.
در Spin فازهای مختلفی وجود دارد که در پستهای بعدی بررسی میکنیم. در این پست میخواهیم نحوه Recovery از Spin را بررسی کنیم. در صورت افتادن هواپیما در Spin، چیزی که تقریبا برای همه هواپیماها یکسان است این است که پاور را Idle کردو و سپس همه کنترلها را neutral یا خنثی میکنیم. پس از آن از رادر در خلاف جهت Spin قرار میدهیم تا Spin متوقف شود. برای خروج هواپیما از Stall، با استفاده از Forward Pressure روی یوک، دماغه هواپیما را پایین آورده و بعد از خارج شدن از Stall، به آرامی Back Pressure میدهیم تا دماغه هواپیما بالا بیاید.